Tilbake til Innvandrerfamilier ut i naturen

Årsmøte og opplæringsseminar i Bergen

MiR gjennomførte i helgen sitt årlige årsmøte og opplæringsseminar. På møtet deltok delegater fra MiRs lokallag fra hele landet. Sittende styre ble gjenvalgt, og det ble valgt inn to nye vararepresentanter; Fathia Kalif Musse og Sharam Sabouri.

Tema for årets seminar var friluftsliv. MiR har de siste to årene mottatt støtte fra Miljødirektoratet for å ha et økt fokus på friluftsliv. Opplæringsseminaret tok for seg temaer som hvordan planlegge for en god tur, pakking av sekk og turmat. På søndagen var det tid for å teste ut det vi hadde lært i praksis. Da gikk turen til Bergens fjelltopper, og vi deltok på 3- og 4- fjellsturen arrangert av DNT. Mange av deltakerne besteg fire topper mens andre nøyde seg med tre. For noen av deltagerne var en tur opp Fløyen for å ta Fløibanen ned tilstrekkelig. Uansett inspirerte opplevelsen til økt satsning på friluftsliv også fremover i MiRs lokallag.

Permalenke til denne artikkelen: https://www.mirnett.org/wp/prosjekter/helse/innvandrerfamilier-ut-i-naturen/arsmote-og-opplaeringsseminar-i-bergen-friluftsliv/